Náplň práce Call centrum operátor
Misia
Komunikácia, poskytovanie informácií a služieb zákazníkom na ďiaľku.
Popis pracovnej pozície
Call centrum operátor pracuje v oddelení zákazníckej podpory. Komunikuje so zákazníkmi na diaľku za účelom poskytovania informácií alebo za účelom predaja služieb/tovarov. V prvom prípade odpovedá na telefonické volania alebo emailové dotazy – radí, vysvetluje, rieši sťažnosti, prijíma objednávky, nastavuje alebo aktivuje služby. V druhom prípade za účelom predaja, v rámci telemarketingu aktívne telefonicky oslovuje klientov a ponúka služby resp. tovar. Operátor väčšinu času pracuje s telefónnymi sluchátkami za počítačom, využíva internú databázu zákazníkov, zapisuje do nej aktuálne údaje. V mnohých prípadoch pracuje na smeny. Príklady práce operátora: - poradenský servis k predávaným produktom a službám (hardware, software) - poskytovanie služieb: objednávanie, aktivácia (telekomunikačný operátori) - marketingový prieskum: (agentúry vykonávajúce prieskum trhu) - zvyšovanie a udržiavanie loajality zákazníkov (obchodné spoločnosti) - telesales - aktívny telemarketing (obchodné spoločnosti) V prípade poskytovania služieb pre zahraničie si práca bude vyžadovať znalosť cudzieho jazyka. Činnosť operátora si vyžaduje stálu sústredenosť, v špičkových záťažových hodinách môže byť náročná a stresujúca.
Typické činnosti
- telefonické alebo emailové poskytovanie informácií
- zodpovednosť za kvalitu poskytovaných informácií (korektnosť, profesionálny a zároveň ľudský prístup)
- riešenie námietok a sťažností zákazníkov
- absolvovanie školení o produktoch a službách
Ďalšie činnosti
- dokumentovanie riešených prípadov
Vyžadované znalosti
- znalosť kancelárskych aplikácií
Vyžadované skúsenosti
- dobrý písomný prejav
- výborné komunikačné schopnosti
- schopnosť reagovať v neštandardných situáciách
Osobnostné požiadavky
- zodpovednosť
- flexibilita
- zmysel pre službu zákazníkovi
- príjemný hlas
Požadované vzdelanie
- stredoškolské